Alpinbike Blog

Greg Van Avermaet: Giant Defy

2020.07.21.
Az aktuális olimpiai bajnok országúti kerékpárja landolt az üzletünkbe a Giro d'Italia budapesti rajtjának apropójából, ugyanis Greg Van Avermaet a lengyel CCC tagjaként Giant kerékpárokat hajt!

Greg Van Avermaet: Giant Defy

 

Az első reakciók a bringa láttán eléggé egyszerűek: Ű! És tényleg! Egészen elképesztően gyönyörű ez a kerékpár! Igen nehéz ezzel a bringával elkerülni a tekinteteket, még a szemből érkezők figyelmét megragadja, de ha esetleg valakinek éppen elkerüli a látómezejét akkor a racsnihang hallatán biztosan oda fog rá figyelni! Elképesztő! 

 

 

A kerékpár sportot körül övezi rengeteg hagyomány és iratlan szabály, ilyen többek között az épp aktuális bajnokok kerékpárjainak festése is, legyen az nemzeti, világ vagy akár olimpiai bajnok, ezért is kapta ezt a csodálatos, korántsem visszafogott fényezést. A nagyobb csillagoknak a gyártók rendszerint egyedi megjelenésű kerékpárokat készítenek, amikre gyakran feltüntetik a tulaja neve mellett az eddigi nagyobb győzelmeit, jelen esetben a Megváltó Krisztus szobrát a rioi olimpia okán, a három ágú szigonyt, a Tirreno–Adriatico megnyerése miatt és a kockakövet, meg a Paris-Roubaix monumentum megnyerésére utal! 

 

 

A csúcs Giant vázaknál megszokottan integrált nyeregcsövet alkalmaznak, legyen az Propel, TCR vagy Defy. Utóbbinál a kényelem az elsődleges szempont, így ennek megfelelően alakították ki a cső keresztmetszetét. A lehető legnagyobb komfort érdekében a D-fuse "D" keresztmetszetű nyeregcső szemmel láthatóan is "hajlik" ezzel maximalizálva a nyeregben eltöltött időt.

 

 

A bringán rengeteg "használatból eredő karc" található, ami arra utal, hogy valóban az olimpiai bajnok hajtotta. Akár a cipő általi dörzsölés nyomok a láncvillán, akár az alsóvázcsövön lévő bringatartó nyoma, a kulacs miatt megkopott csavarfej, vagy a támvillák belső felén a gumi által kikoptatott részek! Ezekből látszik, hogy nem vitrin bringának rakták össze! 

Az alkatrészek és a kiegészítők terén is elég nagy az egység. Minden kiegészítő, a bandázstól a kormányon át, a nyeregig a Giant háza tájáról származik. A pontos és gyors váltásról a Shimano Dura-ace 9100 Di2 szettje gondoskodik. A fékezést is a Shimano Dura-ace hidraulikus fékei végzik elől 160 még hátul 140 mm féktárcsákkal. 

 

 

A hajtókar szintén Dura-ace FC-R9100-P jelű amiben a "P" annyit jelöl, hogy shimano kétoldalas wattmérővel látták el.  Egyébként 172,5 kart használ és ezen a bringán 53/39 tányérok vannak. 

 

 

A kerekek is Giant termékek mégpedig SLR 0 szingós változata, 42 mm magassággal. Elöl 21 még hátul 24 küllős, a hátsóagy pedig DT ratchet system mechanikás és hangos, nagyon hangos! Endurance bringához méltóan elfér a vázban és a villában is a ballonos gumi, és ezt ki is használták, hiszen 30mm Vittoria Corsa Control szingókat kapott. 

 

 

Giant Contact SLR integrált karbon kormányt használ, igen letisztult és szép darab, felső részén lapított. A nyereg pedig egy full karbon Cadex Boost, mely  eléggé rövid nyereg, viszont nagyon jó formájú, kényelmes ülés.

 

 

Amik érdekessé tehetik a bringát, a széria kerékpárokhoz képest, az a nyeregcsőre felragasztott rajtszám tartó, illetve kiegészítő "váltókarok", amik igazából pici gombok, melyek kényelmesebb és biztosabb váltást tesznek lehetővé alsó fogásban. Ami klassz az elektromos váltásokban, hogy egyedileg programozhatóak. Ennél a kerékpárnál a normál váltókarokat klasszikusan programozták, viszont a kiegészítő karok csak a hátsó váltót működtetik, a bal megnyomásával fölfele lehet váltani könnyebb áttételre, még a jobb oldalival csak lefele lehet váltani, nehezebb áttételre. A sram váltokaroknál van hasonló megoldás, ezzel szinte teljesen ki lehet szűrni a melléváltások lehetőségét! 

Az egész kerékpár tömege, kulacstartókkal, óratartóval, ballonos gumival, tárcsafékkel mindösszesen 7,10kg (pedál nélkül) ami igen barátságos egy tárcsafékes enduracne brigához képest! 

 

 

És mi ebben a legjobb?! Hogy mindez megtekinthető az üzletünkben!

  • Váz: Giant Defy Advanced SL olimpiai bajnoki festéssel
  • Első fék: Shimano Dura-Ace R9120, 160mm rotor
  • Hátsó fék: Shimano Dura-Ace R9120, 140mm rotor
  • Fékváltó kar: Shimano Dura-Ace R9170
  • Első váltó: Shimano Dura-Ace R9150
  • Hátsó váltó: Shimano Dura-Ace R9150
  • Kazetta: Shimano Dura-Ace R9100 11-30
  • Lánc: Shimano Dura-Ace R9100
  • Hajtókar: Shimano Dura-Ace R9100-P, 53/39, 172.5mm 
  • Kerék: Giant SLR 0, szingós
  • Gumi: Vittoria Corsa Control 
  • Kormány/stucni: Giant Contact SLR integrált karbon
  • Nyereg: Cadex Boost karbon
  • Kulacstartók: Giant AIRWAY 

További cikkek:

Túra
Újra Giant-on!
2025.01.07.
Alan Hatherly 2024-es esztendő XC világbajnoka, 2016 után újra Giant kerékpárok nyergében versenyez! ...
Túra
Pro Bike Check: Palumby Zsombor GIANT Anthem Advanced Pro 0
2024.07.02.
Bizonyára sokakat foglalkoztat, hogy vajon hogyan és vajon mivel tudnak úgy menni a profi kerékpárosok! A hogyant most nem tudjuk megválaszolni, ellenben a mivelt maximálisan! ...
Túra
X. generációs GIANT TCR
2024.03.21.
Közel harminc éve jelentek meg először a Giant palettáján a TCR országúti kerékpárok. Ez idő alatt a kerékpárok hatalmas fejlődésen mentek át, számtalan szabvány és trend jött, majd volt ...
Túra
Bringától a Mátrabérc Trail-ig
2023.04.26.
Hogyan is alakult a szikrától a teljesítésig?! ...
Túra
Visszatérünk a Dolomitokba
2022.06.27.
2 év - Covid járványnak köszönhető - kihagyás után visszatérünk a mesés Dolomitokba ...
SpiderClub Airborne