Szeretnénk bemutatni a hazai kerékpársport egyik oszlopos tagjának MTB verseny kerékpárját!
Palumby Zsombor az SVS Pro Team versenyzője, számos versenyen és világkupán képviselte hazánkat és az egyesületét, mindemellett idén megszerezte a tízedik elit magyar bajnoki címét is, ráadásul a világ legvékonyabb bokája cím is Őt illeti meg!
Zsombor a 2024-es esztendőt Giant kerékpárok nyergében tölti, ez okból szeretnénk bemutatni a verseny montiját, mely nem más mint egy GIANT ANTHEM ADVANCED PRO 29 0 kerékpár, mely a paletta csúcsát képviseli! 176 centiméteres magasságához M méretű vázat használ.
A Zsombor által használt széria bringa néhány apróbb változatás leszámítva teljes egészében széria kerékpár így szinte pont ugyan ebben a felállásban megvásárolható! A kerékpárosok három felületen (na jó, az a három inkább öt) érintkeznek a biciklijükkel ezért nagyon fontos ezeknek az ergonómiája! Ezeket olykor hosszas évek során tapasztalják ki és ha megtalálták a megfelelő kiegészítőket akkor azokhoz nagyon ragaszkodnak! Ezek az érintkező pontok a pedálok, a markolatok és a nyereg. A gyártók a pedál kérdést ilyen szintű bringáknál teljesen elengedik és a sportoló ízlésére hagyják a pedál megválasztását és ezért komolyabb pedálok nélkül szerelik fel a kerékpárjaikat. Zsombor Shimano PD-M9100 XTR pedálokat használ, amik kellően könnyűek és Shimano pedálokhoz híven rendkívül megbízhatóak. A markolatokat is lecserélte, itt a Giant XC Pro markolatok helyett ESI Grip Extra Chunky kerültek fel! Ránézésre nem sok különbséget lehet felfedezni, viszont amíg az M méretű Anthemeket 32 mm átmérővel rendelkező markolatokkal szerelik, addig az ESI Extra Chunky 34 mm! Ez a plusz kettő milliméter már elegendő ahhoz, hogy a kormány szorítása közben ne karmoljon saját tenyerébe! A harmadik (ötödik) érintkező felület az a nyereg. A Fizik nyereg helyett inkább a Prologó Scratch M5 PAS nyergét preferálja karbon pálcákkal! Ez a három változtatás már sok esetben elegendő ahhoz, hogy a versenyző "kényelmesen" tudja teljesíteni a több órás edzéseket és a versenyeket!
A széria kerékpárokhoz képest eltérést láthatunk a külsők terén is! Zsombor Continental gumikat használ tubeless-re szerelve illetve a hátsó kerékbe insert is került, mely valamelyest biztonságot nyújt a felütések ellen, alacsonyabb nyomáson lehet használni, továbbá defekt esetén a technikai zónáig még el lehet vele gurulni. A gumik jelen esetben elöl Continental Cross King Protection 29×2.3, hátul pedig Continental Race King Protection 29×2.3, de a típusok mindig az adott pályához választja meg!
Cserére került az első lánctányér is, hiszen a 32 fogas méret neki igen kicsinek bizonyult, így helyette egy combosabb 36 fogas került fel!
A Giant az összes Anthem modellt láncvezetővel szerelik fel, viszont a lánckerekek fogainak kialakítása annyira fejlett már, hogy szinte sosem esik le róluk a lánc, ezért Zsombor leszerelte a láncvezetőt, ezzel is spórolva néhány grammot!
A fenti néhány alkatrészt leszámítva, szinte minden a gyári állapotot tükrözi, minden márkának a felső polcos termékeivel van felszerelve a kerékpár! A váltásról vezeték nélküli Sram XX1 AXS váltókar és váltó gondoskodik, XX1 Eagle 10-52 fogkiosztású 12 sebességes fogaskeréksorral.
A hajtókar 175 mm hosszú Sram XX1 Eagle Quarq teljesítmény mérővel és 4 csavaros lánctányér rögzítéssel! A lánc is Sram XX1 Eagle a maximális váltási pontosság és gyorsaság érdekében!
A lassulásról a Shimano XTR 9100 fékek gondoskodnak! Könnyű két dugattyús fékek elegendő fékerőt biztosítanak a legkeményebb pályákon is, a 160 milliméteres tárcsák ellenére is. A gyári specifikációhoz képest elől és hátul is Shimano RT-64 160 mm tárcsák vannak, így nem kell elöl adapterezni és valamelyest könnyebb is!
A kerekek a DT SWISS csúcsai, amik 30 mm belső szélességgel rendelkező XRC 1200 karbon felniből, alu DT köllőanyákból, 28-28 darab lapított DT aerolite küllőkből és kerámia csapágyas DT 180 agyakból áll. Abszolút profi kerékszett!
A kormány és a stucni is a Giant termékei, 35 mm befogó átmérővel! A kormány 760 mm széles Giant Contact SLR XC Flat karbon, még a stucni 70 mm hosszú Giant Contact SL XC 8 fokos emeléssel. A stucni alatt nincs hézagoló!
A rugózó elemek és a nyeregcső mind a FOX termékei! A nyeregcső Fox Transfer Factory dropper 150 mm úttal és fekete szigetelőszalag jelzéssel, hogy mindig a mértékig legyen a nyereg kihúzva a szervizek után!
A villa és a rugóstag is FOX csúcsmodellek, a villa 34 mm becsúszókkal rendelkező Fox 34 Float SC Factory Live Valve 110 mm rugóúttal, még a rugóstag Fox Factory Live Valve mely 100 mm mozgást biztosít a váznak! A tag és a villa különlegessége, hogy nincsen Lock out kar, sem a kormányon, sem pedig a villa vállán és a rugóstagon! Nem tudjuk manuálisan kikapcsolni a rugózást, teljesen automatikusan, az applikacióban beállított stílushoz megfelelően a terep egyenletlenségeire reagálva Lockol vagy épp old, így sosem marad lefeléken kikapcsolva a rugózás, mindig megfelelő időben zár és old anélkül, hogy nekünk kelljen kapcsolgatni ráadásul egy teljesen minimál kormányképet eredményez! Zsombor többnyire a Climb módot használja, ami viszonylag hamar zár, így aszfalton, simább talajon, felfeléken kevésbé rugózik, viszont lefelékben teljes egészében élvezheti a rugózást. A villát teli tette tokennel ami miatt könnyebben, kisebb behatásra megindul a mozgás.
Zsombornak elég jó összehasonlítása van a bringák terén, hiszen az évek folyamán jó pár kerékpár megfordult alatta. Elmondása szerinte, nagyon jó a bringa geometriája, nagyon jó mind felfele mind pedig lefele, még a legmeredekebb lejtőkön is nagyon kezelhető és stabil, ez nem csak a szögeknek köszönhető, hanem a rugóstag elhelyezkedésének is. Azt mondta nagyon jó, hogy nem a felsőcső közelébe tették, mert így sokkal lejjebb került a kerékpár súlypontja ami elképesztő stabilitást és irányíthatóságot eredmény, amit megérez a technikás kanyargós lejtőkön, de még a sprintek során is, hiszen ekkor minél közelebb van a nyereghez a súlypont, annál nehezebb "billegtetni" a bringát. A Live Valve-el is szinte maximálisan meg van elégedve! A lefelékben is nagyon gyorsan és megbízhatóan reagál, továbbá ha lemerül az akkumulátor, akkor sem lesz merev a a kerékpár (szerencsére)! Két negatívumot tapasztalt a rugózással és rugózó elemekkel kapcsolatban, mégpedig hogy nincsen teljesen zárt állapot, tehát kiállva a sprintek során is mozog valamelyest, illetve hogy kicsivel nehezebbek, mint a hagyományos Lock out rendszerek! Ezt a két dolgot leszámítva maximálisan meg van elégedve az új Anthemmel, nem is csoda, hisz tényleg egy csodaszép és pompás kerékpár!
Szereretnénk megköszönni Zsombornak, hogy rászánta az időt és bemutatta a kerékpárját, illetve kivánunk neki további sikereket!
Méret | M |
---|---|
Szín | Raw Carbon / Chrome |
Váz | Advanced-Grade Composite front and rear triangles, 100mm FlexPoint Pro suspension, 12x148mm thru-axle |
Villa | Fox 34 Float SC Factory Live Valve, 110mm, FIT4 damper, Boost 15x110 Kabolt, 44mm offset, custom tuned for Giant |
Rugóstag | Fox Factory Live Valve, 165/45, custom tuned for Giant |
Kormány | Giant Contact SLR XC Flat, composite, 760x35mm, még vágatlan! |
Stucni | Giant Contact SL XC 70mm |
Markolat | |
Nyeregcső | Fox Transfer Factory, dropper, remote 150mm travel / 30.9 x 418.3mm |
Nyereg | |
Pedálok | XTR PD-M9100 |
Váltókarok | SRAM XX Eagle AXS Rocker Paddle, 1x12 |
Hátsó váltó | SRAM XX Eagle AXS |
Fékek | Shimano XTR BR-MT9100, hydraulic, Shimano RT-64 tárcsák, elől, hátúl 160mm |
Fékkarok | Shimano XTR BL-M9100 |
---|---|
Fogaskoszorú | SRAM XX Eagle, 10x52 |
Lánc | SRAM XX Eagle |
Hajtómű | SRAM XX Eagle, Quarq power meter, |
Középcsapágy | SRAM DUB, press fit |
Felnik | DT Swiss XRC 1200 Spline 29 |
Agyak | DT Swiss 180 |
Küllők | DT Swiss aerolite, straight pull |
Külsők | |
Extrák |
- Giant/MRP SL láncvezető + hátsó kerékben insert +Specialized Zee II kulacstartó |