Nem hiába, hiszen a TCR (Total Compact Road) az akkoriban egyedülálló ejtett felcsőcsövével tünt ki a mezőnyből! Ennek az új formának köszönhetően, a hátsó háromszög csövei és a nyeregvázcső rövidebbek lettek, ezáltal maga a váz sokkal merevebb és könnyebb! További előnyt jelentett az akkori formákkal szemben, a hosszabb, jobban kihúzott nyeregcső, melynek lapított formája alacsonyabb légellenállást biztosított! Igy lettek a TCR bringák egycsapásra könnyebbek, merevebbek és aerodinamikusabbak a versenytársaiknál!
Kezdetben alumíniumból készültek a vázak, de a második generációs TCR-ek 2002-ben már teljes egészében karbonból gyártották! A negyedik genreációs vázaknál jelent meg elöször a ISP azaz a vázzal egybe integrált nyeregcső, mely jelentős tömegmegtakarítást és a normál nyeregcsövekkel szemben megnövekedett kényelemet jelentett!
2016-ban a nyolcadik generációnál jelent meg elöször a tárcsafék, ennek már nyolc éve, de azt kell mondani, a mai szemnek is teljesen modern kerékpárnak tünnek ezek a biciklik!
Az új, tizedik generációs TCR minden téren faragott valamit az előző szériákhoz képest! Teljesen kivezették a felnifékeket és nagyobb méretű, immáron 33mm-es külsőgumik fogadására képes mind a váz, mind pedig a villa, ezzel is növelve a kényelemet!
Az újragondolt középcsapágyház és környéke nagyobb hajtás irányú merevséget eredményez, amit a Giant saját fejlesztésú alapanyagai tovább fokoznak! Ezeknek köszönhetően elöző modellhez képest több mint 0,5%-kal növelték a váz merevségét, annak ellenére, hogy a tömege csökkent!
A leglátványosabb változás, a kor szellemének eleget téve a 2024-es modellek már nem láthatunk szabadon vezetékeket, azok teljes egészében rejtve futnak a vázban, de szerencsére nem ész nélkül! A Giant a saját gyári kiegészítőit úgy alakította ki, hogy amennyire lehet szerelőbarát maradjon! Ennek ékes példája a többek között a stucni is, amiben szigorúan véve nem is belül futnak a vezetékek, hanem inkább alatta, ezzel az esetleges stucni cserét nem kell, hogy teljes megőszülés kövesse, hiszen a vezetlkeket nem kell elvágni a kiszedéséhez, ami nagyban megkönnyíti a cseréjét és a kerékpár testre szabását!
Annak ellenére is sikerült a mernököknek egy könnyebb vázszettet teremteniük, hogy az integrált kabelezésű bringák, a természetüknél fogva picit nehezebbek (a számtalan kis mütyűrnek köszönhetően), mint a nem rejtett elvezetésűek! Mindent összvetve közel 40grammal lett könnyebb, az amúgy is szemtelenűl könnyű kilencedik generációs TCR Advanced SL-nél!
Fökent az elrejtett vezetékeknek, a számtalan szélcsatornában eltöltött órának és a vázhoz tervezett kiegészítőknek köszönhetően a vázszett legellenállása is csökkent az elöző generációhoz képest, ezzel 40km/h-nál 2.28 wattot spórolva!
Komplett bringaként az új TCR Advanced SL 0 az új Giant Contact kormánnyal és stucnival, a Cadex kerekekkel már közel 4.2 wattot takaríthatunk meg a 2021 TCR Advanced SL 0 képest, ami igen nagy különbség! (gondoljunk bele, hogy 4.2 wattos FTP növekedéshez milyen hatalmas erőfeszítéseket kell megtenni!)
A vázak tömegadatainak összehasonlítása azonos kiegészítők és alkatrészek hozzádásával történt meg, amiből jól látszik, hogy meglévő vezetékek elrejtése, némi "nehézséggel" járt, de ennek ellenére is könnyebb lett az új TCR Advanced SL vázszett, a 2021 vászetthez képest!
- "M" méretű, festett/matricázott vázak
- Villa(a nyaka 20 mm-es hézagolókhoz vágva)
- Kormány csapágy/expander/záró kupak
- nyeregcső (ISP integrált nyeregcső vagy Giant Variant nyeregcsővel együtt)
- Üléscső bilincs/ISP integrált nyeregcsőhőz való ülésrögztítő bilinccsel
- Első és hátsó váltótartó konzolokkal és fülekkel
- Minden gyári kiegészítóvel (kulacstartó csavarok stb)
Természetesen nem csak azTCR Advanced SL verziónál kapjuk meg a rejtett vezetékek életérzését, hanem a TCR Advanced PRO, illetve a TCR Advanced modelleknél is! Az integrált nyeregcsővel járó plusz, vagy inkább minusz grammokat csak az SL verziónál elvezhetjük, viszont az SL és a PRO kerékpárok villái megegyeznek! A sima TCR Advanced modelleknél már el kell engednünk az SL villát és meg kell elégednunk az 50 grammal nehezebb, de még így is csupán 382 grammos, teljes egészében karbon villával, viszont a sportos geometria mindegyik TCR modellhez "jár", hiszen mind a három verzió azonos méretekkel és szögekkel rendelkezik (leszámítva az SL modelleknél az integrált nyeregcsövet)!
A Gianttól megszokhattuk, hogy elképesztóen szép festést párosítanak a kerékpárjaihoz, ez most sincs másképp! Sok színben elérhetőek a TCR modellek és mindenki az igényeihez mérten választhat a különböző felszereltségű bringák közül, a mechanikus 105 szettel szereltektől egészen a csúcs, akár a versenyzők alatt látott modellekig! Ha esetleg ez sem lenne elegndő és egyéni elképzelések lennének, akkor vázszettként is megvásárolható az SL és a PRO modellek!
Egy szó mint száz, nem kell mást tenni, mint élvezni a kerékpározást!