Kerékpártúrák

CrossAlps EXTRA 2014

Többnapos túra
Túra időpontja: 2014.07.26. - 2014.08.03.

Túravezető:
Dani

1. nap - 70 km - 2000 m szint
Bayrischzellből indulva keskeny ösvényeken érünk fel az első nagyobb emelkedő tetejére, ahonnan rövid hegymenetekkel tarkítva a szakasz felénél található Kufsteinig ereszkedünk. Ezt követően a helyi reptér mellett elhaladva Kitzbühel felé tartva újra felfelé visz utunk és a nap legmagasabb pontjának (Hochbrixen - 1300 m) megmászása után a szállásig gurulunk.

2. nap - 60 km - 1800 m szint
A második nap egy kellemes kis mászással indul és jól járható kis utakon haladva 20 km-en 1000 méter szintet nyerve elérjük a nap legmagasabb pontját, a Pengelstein csúcsát (1900 m), ahonnan érdemes visszatekinteni a Wilden Kaiserre, mielőtt a méltán híres kitzbüheli traileken haladunk a fűvel borított hegyoldalak között a Tauern-kerékpárúton egészen a Grossvenediger lábánál található Neukirchenig.

3. nap - 75 km - 1900 m szint
A harmadik nap is hegymenettel indul és nagyságrendileg a szakasz felénél, egy kitartó mászást követően érjük el egész túránk legmagasabb pontját a 2633 m magasan található Krimmler Tauern hágót, elhaladva Ausztria egyik leglátványosabb turisztikai attrakciója a Krimmler vízesés mellett, mely a maga 380 méterével Európa 1. míg az egész világ 5. legnagyobb vízesése. Innen már lefelé vezet utunk és egy masszívabb ereszkedéssel egyre beljebb kerülünk a Hohe Tauern Nemzeti Parkban.

4. nap - 80 km - 1800 m szint
A túránk középső napja ígérkezik a leghosszabbnak, egyetlen nagyobb, hosszan elnyúló emelkedővel, melyet követően az éjszakát már az olasz oldalon töltjük.

5. nap - 35 km - 1500 m szint
Két rövidebb nap következik, melyek során először elhaladunk Cortina D'Ampezzo sípályái alatt majd újra felfelé vesszük az irányt, hogy a jellegzetes Dolomit tornyok alatt elhaladva egy újabb ereszkedéssel zárjuk a napot.

6. nap - 35 km - 1600 m szint
Ezt a napot is a már szokásosnak számító hegymenettel kezdjük egészen a Monte Fertazza csúcsáig, ahonnan körbetekintve előttünk terül el a Dolomitok egyedülálló 360 fokos panorámája nyugaton a Marmolada masszív gleccserével lábunk alatt pedig az Alleghe tó türkizkék vizével, ahova a Civetta Superbike Marathon Supertrailjeire is ráhajtva egészen a tóig ereszkedünk. Innen némi pihenést követően még pár száz méter szint vár ránk, míg elérjük az esti szállásunkat.

7. nap - 75 km - 1800 m szint
Az utolsó nap első 20 kilométere a San Pellegrino és di Luisa hágókon keresztül fordul a célegyenesbe, ahol már jól fog esni a betonúton történő ereszkedés. Molina és San Lugano közt még egy rövidebb emelkedő vár ránk, melyet követően már csak ereszkedünk túránk célállomásáig.